De impact van Instagram, Pinterest, YouTube & Facebook!

Iedereen kent het spreekwoord dat één foto meer zegt dan duizend woorden. Tijdens Visual Marketing in 1 Day draait het om de impact van visuals & video op je eigen online distributiekanalen, en op social media platformen, zoals YouTube, Pinterest en Instagram. Kom naar deze dag vol inspirerende keynotes, break-out sessies en praktische stand-up sessies zodat je weer helemaal bij bent!

Visuals & Video

Van tekst naar (bewegend) beeld, het marketing vak is continue aan het veranderen sinds de opkomst van social media. Praat mee tijdens deze leerzame dag vol interessante praktijkvoorbeelden en andere ‘lessons learned’.

#vmday19

Voor iedereen die zakelijk meer wil weten over het inzetten van (bewegend) beeld voor zijn of haar bedrijf en de spelregels van succesvolle platformen zoals Instagram, Pinterest en Facebook.

Dynamisch

Deze dag vindt plaats in een actieve setting met inspirerende keynote sprekers, break-out sessies met vakgenoten en praktische stand-up sessies tijdens de lunch.

The Day After

Na deze dag kun je zelf aan de slag binnen je eigen bedrijf met ‘visuals & video’, omdat je weer up-to-date bent met de laatste ontwikkelingen & trends, heb je inzicht in de ‘best practises’ van andere organisaties en hoe je ‘owned, paid & earned media’ kunt inzetten en laten samenwerken.

Sprekers

Kirsten Jassies
Kirsten Jassies
Content Strateeg en auteur Instaproof

Kirsten is dé Instagramexpert van Nederland. Verder werkt ze als social media-trainer en strateeg voor merken als ANWB, VPRO, LINDA en Cliniclowns. Eerder schreef ze in samenwerking met Frankwatching het boek In Beeld met Instagram. In 2018 is Instaproof uitgebracht in samenwerking met Joyce Nafzger.

Kirsten Jassies
Content Strateeg en auteur Instaproof
Eelco Kingma
Eelco Kingma
Oprichter en organisator DYTG en #spon Influencer Agency

Eelco is eigenaar van Influencer Agency #spon, maar bovenal de oprichter en hoofdorganisator van de Dutch YouTube Gathering. Eelco zelf is sinds 2007 actief op YouTube met verschillende YouTube kanalen zoals EelcoVlogging (nog steeds zijn nickname), DeEelcoShow en EelcoGaming.

Eelco Kingma
Oprichter en organisator DYTG en #spon Influencer Agency
Archana Haarnack
Pinterest Expert

Archana is dé Pinterest expert van Nederland. Ze werkte ruim 14 jaar in de interieur- en beddenbranche als blogger en social media manager. Tegenwoordig helpt Archana bedrijven om zakelijk gebruik te maken van Pinterest. Ook deelt ze als columnist in Bedding Business Magazine haar Pinterest- en andere visuele marketing tips.

Archana Haarnack
Pinterest Expert
Danny Oosterveer
Data-bedreven marketeer bij Burgers' Zoo

Danny is werkzaam als data marketeer bij Burgers' Zoo. Ook is hij zelfstandig online marketeer o.a. actief bij Saxion. Als blogger bij Marketingfacts schrijft hij diverse artikelen voor The Next Web, TravelNext en SportNext.

Danny Oosterveer
Data-bedreven marketeer bij Burgers' Zoo
Jan Bakker
Communicatiestrateeg bij Sanquin

Jan werkt ruim twee jaar als communicatie strateeg bij Sanquin. Zijn expertise gebieden zijn: Communicatiestrategie, Concepting, Interne communicatie, Externe communicatie en Doelgroepdenken.

Jan Bakker
Communicatiestrateeg bij Sanquin
Kevin Loos
Head of Accounts Esports bij 2Basics

2Basics is een sportmarketing bureau. Als Head of Accounts Esports bij 2Basics, creëert Kevin impactvolle strategieën en campagnes op het gebied van esports en gaming. Huidige en voormalige klanten zijn Sanquin, EY, PepsiCo, Subway, KPN en YoungCapital.

Kevin Loos
Head of Accounts Esports bij 2Basics
Marlof Kokke
Marlof Kokke
Social Media Manager bij TOTO

Marlof Kokke is social media manager TOTO en hij glimt nog steeds van trots na de succesvolle inhaker na de winst van Ajax op Real Madrid (een instant klassieker!). Het eerste Instagram Augmented Reality Filter in Nederland is dit jaar mede dankzij hem ook een feit geworden. En welke Nederlander is niet bekend met de 'zijn' WK campagne van #KoningTOTO?

Marlof Kokke
Social Media Manager bij TOTO
Marco van Davenhorst
Co-founder Food Reporter

Marco van Davenhorst is eindverantwoordelijk voor het mediaplatform Food Reporter (foodreporter.nl). Doel is om middels online video en online conversaties voor haar zakelijke partners een brug te slaan naar de doelgroep professionele horeca. Tevens is hij content strateeg en video marketing specialist bij Bidfood (voorheen Deli XL). Zijn kennis over visuele communicatie deelt hij ook met andere bedrijven via horecast.nl.

Marco van Davenhorst
Co-founder Food Reporter
Sebastiaan Mehldau
Growth Marketing Manager bij VanMoof

De altijd nieuwsgierige en meertalige Sebastian is opgegroeid in Mexico-Stad. Hij heeft zich ontwikkeld tot een echte 'growth marketing' expert en is altijd op zoek naar connecties tussen wetenschap en de mens. De behoefte van de klant is zakelijk zijn uitgangspunt en zijn kennis daarvan zet hij maximaal in als Growth Marketing Manager voor VanMoof.

Sebastiaan Mehldau
Growth Marketing Manager bij VanMoof
Bart Meerdink
Bart Meerdink
Digital strategist en consultant bij Conversationals

De rode draad in Bart zijn werk is hoe je digital zo menselijk en relevant mogelijk maakt. Naast zijn werk als docent bij Beeckestijn helpt Bart bedrijven met hun digitale strategie en implementatie. Tijdens Visual Marketing in 1 Day is hij onze dagvoorzitter.

Bart Meerdink
Digital strategist en consultant bij Conversationals
Arno Meijerink
Founder of IM Lounge

Arno is oprichter van IM Lounge, een mediabureau gericht op online media. Samen met vele partners adviseert hij zowel multinationals als het MKB hoe een optimale invulling te geven aan hun media strategie, budgetten en online conversie. Hij is gespecialiseerd in nieuwe tools, zoals RTB, Facebook advertising, maar ook AdWords en Google Analytics.

Arno Meijerink
Founder of IM Lounge
Sander van der Kraan
Sander is oprichter van Conversed.ai.

Sander start in 2016 met de ontwikkeling van AI & NLP voor een nieuw label. In 2017 wordt het label Conversed.ai gelanceerd. Conversed.ai is gespecialiseerd in het optimaliseren en ontwikkelen van chat & voice bots voor grote merken en ontwikkelde in het verleden onder andere chat & voice bots voor Kimberly Clark, FrieslandCampina en AkzoNobel.

Sander van der Kraan
Sander is oprichter van Conversed.ai.

Programma

Laat je tijdens Visual Marketing in 1 Day 2019 inspireren door keynotes Kirsten Jassies, Archana Haarnack en Eelco Kingma, oprichter en organisator Dutch YouTube Gathering. Met cases van o.a. TOTO, Sanquin bloedvoorziening, Burgers' Zoo, VanMoof en Food Reporter.

burgers zoo
TOTO Loterij
Instagram
dytg
pinterest
Sanquin bloedbank

Bart Meerdink
Bart Meerdink
Dagvoorzitter
Archana Haarnack
Pinterest Expert

Maandelijks gebruiken wereldwijd 250 miljoen mensen Pinterest om te zoeken naar inspiratie, nieuwe ideeën en opvallende producten. Pinterest is daarom het ideale platform om meer bezoekers naar je website te krijgen. Hoe maak je zakelijk effectieve content en richt je jouw pins optimaal in? Archana Haarnack vertelt je er tijdens deze keynote veel meer over!

Jan Bakker
Communicatiestrateeg bij Sanquin

Sanquin, verantwoordelijk is voor de Nederlandse bloedvoorziening, is een unieke samenwerking aangegaan met Riot Games. Samen zijn ze een actie gestart voor meer bewustwording en werving van bloeddonors onder gamers, veelal jongvolwassenen, onder de titel #myfirstblood. Het is voor het eerst dat de Nederlandse League of Legends-community wordt gemobiliseerd voor een maatschappelijk doel. Jan Bakker en Kevin Loos vertellen je hoe ze het hebben aangepakt, wat er is geleerd en enkele voorlopige resultaten. Deze sessie doet Jan samen met Kevin Loos, Head of Accounts Esports bij 2Basics.

Sebastiaan Mehldau
Growth Marketing Manager bij VanMoof

De internationale YouTube campagne voor VanMoof, de ultieme fiets voor in de stad, was meer dan een succes voor de fietsenmaker. Wat zijn de belangrijkste inzichten, waar moet je rekening mee houden bij het opzetten van een wereldwijde campagne? Dit zijn maar enkele vragen die tijdens deze interessante sessie behandeld gaan worden.

Eelco Kingma
Eelco Kingma
Oprichter en organisator DYTG en #spon Influencer Agency

Eelco Kingma is de oprichter en organisator van de Dutch YouTube Gathering. De DYTG is het grootste online video evenement van Nederland met ruim 10.000 bezoekers en 150+ van de grootste YouTubers & Twitch streamers van Nederland. Hij heeft van dichtbij meegemaakt hoe de impact van deze 'creators' en 'influencers' een bijna magische impact hebben op de generatie geboren in deze eeuw. Het media gedrag van deze doelgroep is niet meer te vergelijken met de generaties voor hun... Hoe moet je dit als bedrijf aanpakken? Eelco vertelt je er alles over!

12:05 AM

#KoningTOTO

Marlof Kokke
Marlof Kokke
Social Media Manager TOTO

De WK campagne van #KoningTOTO is binnen korte tijd een begrip geworden in Nederland. Marlof Kokke, social media manager TOTO, begrijpt als geen ander de kracht van beeld. Tijdens zijn presentatie vertelt hij er over hoe deze campagne tot stand is gekomen en de (voorlopige) eerste resultaten. Welke lessen zijn er geleerd? En wat betekent dit vooral voor het merk TOTO?

Marco van Davenhorst
Co-founder Food Reporter

Hoe kun je als bedrijf op een betaalbare manier professionele online video en/of live streaming sessies produceren om met behulp van social media te communiceren met jouw doelgroep(en)? Marco van Davenhorst vertelt tijdens deze praktische sessie waar je op moet letten als je visuele content wilt gaan inzetten. Wat heeft hij geleerd als hoofdredacteur van Foodreporter.nl? En hoe pak je dit aan binnen B2B markten?

Danny Oosterveer
Data-bedreven marketeer bij Burgers' Zoo

Burgers' Zoo is een familiebedrijf met een duidelijke ‘why’ en positionering. Het marketingteam van het dierenpark zet vol in op contentmarketing en werkt als een echte uitgeverij. Maar hoe vertaal je dat naar een succesvolle contentmix op Instagram en YouTube? En hoe zorg je dat je optimaal inspeelt op het algoritme, zonder daarbij jezelf te verliezen? Gemakkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, daarom vertelt Danny Oosterveer, ‘Databeest’ Marketeer, hoe 's Nederlands mooiste dierentuin dit heeft aangepakt.

Sander van der Kraan
Sander is oprichter van Conversed.ai.

Veel bedrijven zijn nog vooral druk met het vormgeven en optimaliseren van hun advertenties op Facebook & YouTube terwijl consumenten inmiddels meer tijd doorbrengen op chatplatformen als WhatsApp & Messenger dan op Facebook & YouTube.

Messenger heeft inmiddels net zo veel rich media design mogelijkheden als Facebook & Google en WhatsApp is hard in ontwikkeling, zoals blijkt uit de nieuwe aankondiging die Facebook op 21 mei heeft gedaan op het Facebook Marketing Summit in Rotterdam.

In deze sessie laat Sander zien wat nu al door grote merken wordt gedaan aan visual marketing op deze chatplatformen en hoe grote Amerikaanse en Aziatische merken hun klanten via deze chat platformen inspireren en converteren.

14:35 PM

Kirsten Jassies
Kirsten Jassies
Content Strateeg en auteur Instaproof

De omzet uit social commerce oftewel verkoop met behulp van social media, is weliswaar nog bescheiden, maar groeit wel razendsnel. Dit komt vooral doordat platformen zoals Instagram en Pinterest steeds meer te bieden hebben voor marketeers. Kirsten Jassies, de Instagram expert in Nederland, staat in deze inspirerende keynote sessie stil bij deze ontwikkeling en andere relevante trends in de visuele wereld van Instagram.

Tickets

Normaal tarief
Visual Marketing in 1 Day
345
per persoonBestel tickets
Groepstarief
Vanaf 4 personen
295

Locatie

Op een uniek bosrijke locatie in het midden van het land ligt Landgoed Leusderend. Weg van alle drukte vormt het één van de meest inspirerende omgevingen van Nederland. En toch is Leusderend door de ligging direct aan de A28 uitstekend bereikbaar.

Adres

Landgoed 'Leusderend'
Leusderend 30
3832 RC Leusden